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From: Jojo (LEJOJODU27)
Thank you for your comments.
Pilou thanks for all your post very useful for MOI3D and Rocket3F.
Jonathan
From: wimverbe
Hey Jonathan,
how hard or complicated is it to go from 3d coat to blender? a no-brainer or a thousand settings?
tnx
wim
From: Jojo (LEJOJODU27)
Hey Wimverbe,
It's very simple from the textured model of the export in blender, I use in blender the node principled to assemble the textures.
I hope I have answered your answer well. ;)
I am bad in English so I use Google translate (French).
Jonathan
From: wimverbe
Jonathan,
je n'ai pas vraiment compris, ce n'est pas l'export dans blender, mais plutôt comment tu passes de 3d coat vers blender, donc l'import. ça demande beaucoup d'essays et changes de paramètres?
merci
wim (belgique)
de toute façon, c'est géniale!
From: Jojo (LEJOJODU27)
Bonjour Winverbe,
Pour répondre à ta question, je me suis fais un setup sur 3D Coat pour l'export, comme tu peux le voir sur les Screenshot ci-dessous.
Dans Blender , j'utilise le node "principled" avec comme canaux "basecolor", "normal", "displacement", metalness, "specularcolor", "speculartint" et le "roughness".
Le résultat sur Blender est plutôt proche du rendu temps réel dans 3D Coat.
Cette fois-ci, j'espère avoir un peu mieux répondu à ta question, n'hésite pas si tu as d'autres interrogations.
A plus.
Jonathan
Image Attachments:
BLENDER NODE.jpg
EXPORT 01.jpg
EXPORT 03.jpg
TEXTURER.jpg
From: Finema
Hi
Why don't you render directly in 3D COAT ?
From: wimverbe
Merci Jonathan, c'est tout que je voudrais savoir! (that's all I wanted to know, for the non french community ;-) I don't want to annoy board members by starting a non standard discussion ;-)
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