MoI discussion forum
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Full Version: Moi3d/3d coat /blender cycles rover model

From: Jojo (LEJOJODU27)
2 Jul 2018   [#1]
Hello everyone,

I just finished modeling a rover with MOI3D that I exported to 3DCOAT, it works great, 3DCOAT's automatic unwrap works great with it.

I chose the fbx format for export.

Modeling MOI3D
Unwrap/texture: 3D COAT
Rendering/compositing : Blender Cycles



Jonathan















Image Attachments:
RENDU TEXTURER 03 CYCLES.jpg  RENDU TEXTURER 04 CYCLES EFFECTS.jpg  RENDU TEXTURER 05 CYCLES EFFECTS COMPOSITING.jpg  Sans titre.jpg  Sans titre01.jpg  Sans titre02.jpg 


From: ed (EDDYF)
2 Jul 2018   [#2]
Looks great! Nice model.
From: Frenchy Pilou (PILOU)
2 Jul 2018   [#3]
Yep! Only robots can live on Mars!
From: mkdm
3 Jul 2018   [#4] In reply to [#1]
Very nice model anb render! Congrats.

Moi + 3D-Coat is an amazing workflow!
From: Jojo (LEJOJODU27)
3 Jul 2018   [#5]
Thank you for your comments.

Pilou thanks for all your post very useful for MOI3D and Rocket3F.

Jonathan
From: wimverbe
4 Jul 2018   [#6]
Hey Jonathan,

how hard or complicated is it to go from 3d coat to blender? a no-brainer or a thousand settings?

tnx
wim
From: Jojo (LEJOJODU27)
4 Jul 2018   [#7] In reply to [#6]
Hey Wimverbe,

It's very simple from the textured model of the export in blender, I use in blender the node principled to assemble the textures.

I hope I have answered your answer well. ;)

I am bad in English so I use Google translate (French).


Jonathan
From: wimverbe
4 Jul 2018   [#8] In reply to [#7]
Jonathan,

je n'ai pas vraiment compris, ce n'est pas l'export dans blender, mais plutôt comment tu passes de 3d coat vers blender, donc l'import. ça demande beaucoup d'essays et changes de paramètres?
merci
wim (belgique)

de toute façon, c'est géniale!
From: Jojo (LEJOJODU27)
5 Jul 2018   [#9] In reply to [#8]
Bonjour Winverbe,

Pour répondre à ta question, je me suis fais un setup sur 3D Coat pour l'export, comme tu peux le voir sur les Screenshot ci-dessous.

Dans Blender , j'utilise le node "principled" avec comme canaux "basecolor", "normal", "displacement", metalness, "specularcolor", "speculartint" et le "roughness".

Le résultat sur Blender est plutôt proche du rendu temps réel dans 3D Coat.


Cette fois-ci, j'espère avoir un peu mieux répondu à ta question, n'hésite pas si tu as d'autres interrogations.


A plus.

Jonathan











Image Attachments:
BLENDER NODE.jpg  EXPORT 01.jpg  EXPORT 03.jpg  TEXTURER.jpg 


From: Finema
6 Jul 2018   [#10] In reply to [#9]
Hi
Why don't you render directly in 3D COAT ?
From: wimverbe
9 Jul 2018   [#11]
Merci Jonathan, c'est tout que je voudrais savoir! (that's all I wanted to know, for the non french community ;-) I don't want to annoy board members by starting a non standard discussion ;-)